top of page

Artikel 1. Eigendom

  1. Het decoratiemateriaal blijft ten alle tijde eigendom van Magenta – Decoratieverhuur (hierna Magenta).

Artikel 2. Levering en retour

  1. De huurder staat ten alle tijde zelf in voor het ophalen én terugbrengen van het DM bij de verhuurder, ook bij vroeg- en/of laattijdig stopzetten van het huurcontract.

  2. De verhuurder staat zelf in voor het laden en lossen.

  3. De huurder staat in voor teruggave van het decoratiemateriaal in de staat zoals hij deze heeft ontvangen, waarbij hij de zorgen en verzekeringen zal besteden aan de goederen teneinde deze teruggave in dezelfde staat te verzekeren.

  4. Indien het door de huurder gekozen transport van het ophalen en van het gehuurd decoratiemateriaal onvoldoende waarborg biedt om het decoratiemateriaal veilig en proper te kunnen transporteren (vrijwaring van klimatologische invloeden, vastleggen van lading dmv spanbanden, algemene reinheid, e.d.) behoudt Magenta zich het recht de verhuur alsnog te weigeren en kosten aan te rekenen gelijkgesteld aan een laattijdige annulering.

  5. Het afhalen en terugbrengen van het decoratiemateriaal gebeurt enkel op afspraak. De afspraak kan gepland worden op weekdagen tussen 17u - 21u, of in het weekend (en feestdagen) tussen 9u - 21u. Uitzonderingen zijn mogelijk op aanvraag mits meerprijs.

 

Artikel 3. Staat van het decoratiemateriaal

  1. Het decoratiemateriaal wordt door Magenta verhuurd in goede en werkbare staat.

  2. De huurder wordt geacht bij de ophaling van het decoratiemateriaal dit grondig te inspecteren op netheid en gebreken (evt. werking). Meldingen van schade eens de gebouwen van Magenta verlaten worden kunnen niet meer aanvaard worden. Indien de huurder geen melding maakt voor het verlaten van de gebouwen van Magenta, erkent hij de goederen in goede staat te hebben ontvangen.

 

Artikel 4. Verplichtingen huurder

  1. De huurder draagt de volle verantwoordelijkheid over het decoratiemateriaal van zodra het de gebouwen van de verhuurder verlaat.  Hij is verplicht de zorgen en verzekeringen te besteden aan het decoratiemateriaal teneinde de correcte teruggave te verzekeren.

  2. De huurder is verplicht:

  • Het decoratiemateriaal enkel te gebruiken voor het doel waarvoor het verhuurd werd;

  • Het decoratiemateriaal overeenkomstig de bedienings- en evt. overige voorschriften, die aan huurder bij ophaling van het decoratiemateriaal zijn medegedeeld en/of overhandigd, te behandelen;

  • De verhuurder te allen tijde toegang tot het decoratiemateriaal te verschaffen.

  • Het is de huurder niet toegestaan veranderingen aan het decoratiemateriaal aan te brengen. Tevens zal de huurder het decoratiemateriaal niet aan derden ter beschikking stellen, onderverhuren of op enigerlei andere wijze vervreemden. Beschikbaarstelling aan derden is uitsluitend toegestaan mits hiervoor schriftelijke toestemming van de verhuurder is ontvangen.

 

Artikel 5 Schade, diefstal of verlies

  1. De huurder treft maatregelen, zodat risico’s voor het beschadigen of verloren gaan van het decoratiemateriaal bij normaal functioneel gebruik tot een minimum beperkt blijven.

  2. De huurder is verplicht elke schade en gebrek aan het decoratiemateriaal terstond aan de verhuurder te melden.

  3. Wanneer het decoratiemateriaal teruggeleverd is aan Magenta, wordt een controle van het decoratiemateriaal uitgevoerd. Mogelijke tekorten, en breuken worden aan de huurder gecommuniceerd via mail. De meldingsperiode kan variëren van 1 tot 14 kalenderdagen na retour. Zonder tegenbericht zullen de mogelijke tekorten en breuken gefactureerd worden 14 kalenderdagen na melding.

  4. Kosten die gemaakt moeten worden door Magenta om de producten te reinigen of schade te herstellen, kunnen doorgefactureerd worden naar de huurder.

  5. Indien er sprake is van onherstelbare schade, kan Magenta de vervangkosten van het producten aanrekenen.

  6. Schade veroorzaakt door verwijtbare nalatigheid, opzet en bewuste roekeloosheid van de huurder komt volledig voor rekening van de huurder.

  7. Zonder toestemming van de verhuurder mag de huurder niet tot reparatie of herstelling overgaan.

  8. Indien reparaties noodzakelijk zijn ten gevolge van onvakkundige behandeling, reparaties door toedoen van derden, het gebruik van ongeschikte accessoires, of enig andere oorzaak die niet indien normale slijtage kan worden beschouwd, dan kunnen de kosten daarvan afzonderlijk aan de huurder in rekening gebracht worden.

  9. Bij verlies of diefstal van het decoratiemateriaal dient de huurder dit onmiddellijk te melden bij de verhuurder en hiervan binnen 24 uur aangifte te doen bij de politie. Een kopie van de aangifte dient te worden ingeleverd bij de verhuurder.

 

Artikel 6 Financiële kosten

  1. Waarborg: Bij iedere bestelling van decoratiemateriaal wordt voorzien in een waarborg afgestemd op de grootte van de bestelling.  Deze dient voldaan te worden samen met het voorschot. Terugbetaling van die waarborg geschiedt, uiterlijk veertien kalenderdagen na terugbrenging van het gehuurde decoratiemateriaal.

  2. Betalingsvoorwaarden: Deze huurovereenkomst is slechts gelding en een bestelling van het decoratiemateriaal is slechts definitief na betaling van een voorschot van minimum 25% van de totaalfactuur en de bijhorende waarborg. Het saldo dient te worden voldaan of bij afhaling van het decoratiemateriaal, of mits overschrijving, uiterlijk één week voor de ophaling van het decoratiemateriaal. Het decoratiemateriaal wordt niet overgedragen indien het totale bedrag niet zichtbaar is op de rekening van de Magenta.

  3. Factuur: Na controle van de producten, worden mogelijke tekorten, breuken, onherstelbare schade en/of excessieve bevuiling gecommuniceerd via mail binnen een periode van 14 kalenderdagen na uw terugbrenging van het decoratiemateriaal (cf. art. 5 Zonder tegenbericht zullen de kosten van herstel, reiniging, vervanging e.d. meegerekend worden in de eindfactuur, opgesteld na voormelde veertien kalenderdagen na de terugbrenging van het gehuurde decoratiemateriaal. 

  4. Magenta is niet verantwoordelijk voor de onvolledige of onjuiste opgave door de huurder van de facturatiegegevens. Indien de huurder een correctie vraagt van een uitgeschreven factuur, zal een adecoratiemateriaalinistratieve kost van 25,00 euro worden aangerekend.

  5. Annuleringskosten: Uiterste annuleringsdatum is 30 dagen voor de datum van de start van de huurovereenkomst. Bij annulering na opgegeven periode wordt er 50% van het totale bedrag aangerekend.

  6. Vroegtijdige stopzetting en terugbrenging van het decoratiemateriaal, op initiatief van de huurder, kan geen aanleiding geven tot vermindering van het eindsaldo.

  7. Laattijdige terugbrenging kan enkel na voorafgaand akkoord van de verhuurder en zal aangerekend worden.

 

Artikel 7 Wijzigingen

  • Wijzigingen van en/of aanvullingen op deze overeenkomst zijn slechts geldig indien schriftelijk overeengekomen.

HUUROVEREENKOMST

bottom of page